FAQ
[ingangsdatum 1 januari 2024]
Veel gestelde vragen
De vervangende (huismerk) inktpatroon of laserjet cartridge ziet er anders uit dan het origineel, hoe kan dit?
Onze huismerk producten zijn nieuw geproduceerde producten die volgens de regels niet exact mogen lijken op de originele producten. De werking en de kwaliteit van onze huismerk producten zijn nagenoeg identiek aan het origineel.
Is de kwaliteit van het huismerk gelijk aan die van het origineel?
Ja, uw afdrukken komen er met het gebruik van ons huismerk nagenoeg net zo uit te zien als met het origineel. Wij adviseren om alle producten die u bij ons aanschaft binnen een jaar na aanschaf te verbruiken, de kwaliteit is dan op zijn best. Na een jaar kan door uitdroging, temperatuurverschillen of door geruime tijd stil staan van de printer de afdrukkwaliteit verminderen en zelfs slecht worden.
Hoe kan er meer inhoud zitten in de huismerk cartridges?
Wij laten onze huismerk producten 100% vullen. Hierdoor kunt u met ons huismerk veel meer afdrukken maken dan met het origineel.
Vervalt de garantie van mijn printer als ik met huismerk print?
Nee, de garantie op uw printer mag niet komen te vervallen wanneer u gebruik maakt van onze huismerk producten. U kunt dus altijd gerust de keuze maken om te printen met goedkopere alternatieven waarvan de kwaliteit nagenoeg gelijk is aan het origineel.
Zijn de huismerk toners en drum units net zo goed als de originele?
Ja, onze huismerken zijn zo geproduceerd dat u net als met het origineel zeer nette en strakke afdrukken kunt maken. Echter is ons huismerk vele malen goedkoper en print u meer pagina's met ons huismerk.
Vragen over Inkjet cartridges
Wat is de houdbaarheidsdatum van inkjet cartridges?
Wij adviseren om de cartridges die u bij ons aanschaft binnen 1 jaar te gebruiken. De kwaliteit en werkbaarheid van de cartridges is binnen dit jaar optimaal. Na dit jaar is er geen garantie dat de kwaliteit zo is als die zou moeten zijn.
De printer geeft een foutmelding, wat nu?
Wanneer u na het vervangen van een of meerdere inkjet cartridges een foutmelding krijgt kunt u het beste contact opnemen met ons. Wij kunnen dan samen bekijken wat het probleem is om deze vervolgens goed en snel met u op te lossen. U kunt onze klantenservice bereiken door te bellen naar: 06-1440 6549 of te e-mailen naar info@stealx.nl.
Hoe installeer ik een nieuwe inkjet cartridge?
Wanneer het lampje van de printer begint te knipperen, geeft deze aan dat de inkt bijna op is. U kan echter gerust nog enkele pagina's afdrukken. Wanneer het lampje stopt met knipperen dient u de cartridge te vervangen. Doe dit zo snel mogelijk anders droogt de inkt uit en kan de printkop verstopt raken.
Inkjet cartridges vervangen
a. Druk 3 sec op de knop voor cartridge vervanging. De printkop zal naar het midden van de printer schuiven. (knop kan verschillen afhankelijk van uw printertype, kijk hiervoor in uw printerhandleiding)
b. Verwijder het gele label of de beschermstrip voorzichtig van uw inkjet cartridge.
c. Verwijder de lege cartridge en plaats de nieuwe cartridge in de printer, vervolgens sluit u de cartridge houder en sluit u de klep die toegang heeft verschaft tot de cartridge houder.
Printkop reinigen
Bij de printer wordt meestal software gebruikt op de printkop te laten reinigen, kijk in uw printerhandleiding hoe u de reiniging kunt starten.
Spuitkanaaltjes controleren
Na de printkop reiniging moet u kijken of de spuitkanaaltjes niet verstopt zijn geraakt. Indien dit het geval is, moet u deze reinigen (dit kunt u doen via het softwaremenu van uw printer). Nadien kunt u een testpagina voor de spuitkanaaltjes afdrukken om het resultaat te bekijken.
Als de testpagina niet voldoet, dient u de spuitkopjes 2x/3x opnieuw te reinigen voordat u een nieuwe testpagina afdrukt. Herhaal het voorgaande totdat het gewenste resultaat is bereikt.
Vragen over toners
Wat is het verschil tussen een toner en een drum unit?
In bijna alle printers is de toner en de drum unit een samengesteld product en vervangt u deze als 1 geheel. Bij bijvoorbeeld Brother printers kan het zijn dat een drum unit en een toner los van elkaar vervangen kunnen worden. U kunt de toner gemakkelijk uit de drum unit klikken om deze vervolgens te vervangen. Meer informatie hierover vindt u in de handleiding van uw printer.
De toner: Een toner is een behuizing gevuld met tonerpoeder. Dit tonerpoeder wordt aangebracht op de drum unit, waarna het vervolgens door de drum op het papier wordt aangebracht.
De drum: Geschikt voor de printers waar de drum unit een los onderdeel is. De drum is het onderdeel welke het tonerpoeder aantrekt om deze vervolgens op het papier aan te brengen.
De toner en drum als 1 product:
Voor het grootste deel van de printers is de drum en de toner één geheel. Dit product bevat zowel tonerpoeder als de drumrol die zorgt dat het poeder op het papier aangebracht wordt. Deze producten vervangt u dus in zijn geheel.
Kan ik ook met alleen een zwarte toner i.p.v. alle kleuren toners afdrukken maken?
Nee dit is helaas niet mogelijk. U dient in uw printer altijd alle verbruiksartikelen te plaatsen (toners, drum en eventueel ook de fuser unit). Wanneer er een van de producten niet aanwezig is in de printer, of als deze leeg is, zal de printer een foutmelding op het display geven en kunt u geen afdrukken meer maken.
De printer geeft een foutmelding, wat nu?
Wanneer u na het vervangen van een toner een foutmelding krijgt kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen dan voor u bekijken wat het probleem is, om deze vervolgens goed en snel voor u op te lossen. U kunt onze klantenservice bereiken door te bellen naar: 06-1440 6549 of te e-mailen naar info@stealx.nl.
Wat is de houdbaarheidsdatum van laserjet cartridges?
Wij adviseren om alle laserjet cartridges die u bij ons aanschaft binnen 1 jaar te gebruiken. De kwaliteit en werkbaarheid van deze toner cartridges is binnen dit jaar optimaal. Na dit jaar is er geen garantie dat de kwaliteit zo is als die zou moeten zijn.
Gebruikelijke fouten bij het installeren van een toner of drum unit.
Let altijd op bij het bestellen van uw producten of u de juiste toner voor uw printer besteld en of u een toner of een drum unit nodig heeft. De printer zal altijd exact aangeven welk van de producten er vervangen dient te worden.
Een toner en een drum worden in veel printers (voornamelijk Brother) in elkaar geklikt om deze als 1 geheel te installeren in de printer. Let dus altijd op dat u dit geheel niet weggooit, maar dat u eerst de toner uit de drum unit klikt. Een drum unit gaat vaak een X-aantal toners mee en hoeft dus minder vaak vervangen te worden.
Twijfelt u over hoe u exact een product dient te vervangen, of heeft u andere twijfels of vragen over uw printer of producten? Kijkt u dan in de handleiding van uw printer. Mocht u hier niet veel wijzer uit worden dan kunt u op werkdagen altijd contact met ons opnemen. Wij staan dagelijks voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.
Algemene vragen
Kan ik mijn bestelling telefonisch plaatsen?
Wanneer u al eens bij ons besteld heeft en een account heeft aangemaakt kan onze klantenservice uw order telefonisch doorvoeren. In de meeste gevallen zal de medewerker u vragen de bestelling vooruit te betalen. Dit wordt dan in het telefoongesprek besproken. Voor nieuwe klanten zonder account is het niet mogelijk een bestelling telefonisch door te voeren. Dit heeft met veiligheidsredenen naar al onze klanten te maken.
Bovenstaande geldt eveneens voor bestellingen die u per e-mail zou willen plaatsen.
Hoe weet ik of de producten van mijn bestelling op voorraad zijn?
Wanneer u in onze webshop uw producten heeft gevonden wordt er bij de producten melding gemaakt wanneer een product tijdelijk uitverkocht is en dus tijdelijk niet op voorraad is (u kunt het voorradige aantal zien wanneer u onder een productfoto op “meer” klikt). Het kan in enkele gevallen voorkomen dat er een foutief voorraadaantal op de website vermeld staat, simpelweg omdat een product tijdens uw bestelprocedure ook door anderen werd besteld en u dus net voor de voorraadaanpassing een onjuiste voorraadmelding te zien kreeg. Uiteraard houden wij altijd contact met onze klanten wanneer de bestelstatus veranderd.
Wanneer u telefonisch of per e-mail een levertijd op wilt vragen dan vernemen wij dat graag van u via 06-1440 6549 of via info@stealx.nl.
Welke garantie wordt er gegeven op de producten?
Wij geven een levenslange garantie op onze huismerk producten, wat wilt zeggen dat u altijd recht heeft op vervanging wanneer een product defect blijkt te zijn. Op originele producten zijn de fabrieksgaranties van toepassing.
Bij de vervangende producten zit een factuur, hoe kan dit?
Wanneer de retourprocedure ingang gezet is en het nieuwe product naar u verzonden is, zal hierbij ook een nieuwe factuur geleverd worden. U hoeft niks met deze factuur te doen, tenzij door onze klantenservice medewerkers anders vermeld wordt.
Krijg ik een bevestiging zodra mijn retourzending verwerkt is?
Wij houden onze klanten altijd telefonisch of per e-mail op de hoogte wanneer de retourzending ontvangen en verwerkt is. Mocht u vragen of aanvullende informatie hebben over uw retourzending, neemt u dan gerust contact met ons op!
Hoe werkt de retourprocedure?
Wanneer u aanspraak wilt maken op de garantie, of wanneer u ongeopende producten naar ons wilt retourneren vragen wij u allereerst contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan op het telefoonnummer 053-536 14 37 of per e-mail via info@stealx.nl. Onze klantenservice zal u verder helpen en alle informatie over de retourprocedure uitleggen.